• Voor onze berijder.

    Hulp nodig of meer weten?

Alles voor de berijder op 1 plek.
Al de nodige informatie voor de berijder is te vinden in onze eigen DLM berijdersapp. Onze berijdersapp biedt alle essentiële informatie over je leaseauto, zoals ritgegevens, tankgedrag, boetes, schades en meer.
Alles overzichtelijk bij elkaar! Download de berijdersapp voor Android of iOS.

Stuur een mailtje naar info@dlm.nl voor het aanmaken van een account.

Ruitschade en inbraak.

Wij zorgen dat je zo snel mogelijk weer verder kan.
Een ster in je voorruit? Het is van belang om snel actie te ondernemen om te voorkomen dat de ster groter wordt. Deze kan namelijk snel een barst worden door bijvoorbeeld temperatuurwisselingen. Een vroege reparatie is niet alleen goedkoper maar ook een stuk veiliger. Neem bij ruitschade zo snel mogelijk contact op met 123RUIT.nl via het landelijk servicenummer: 088-1850 500.

Inbraak?
Bij inbraak in je auto meld je dit meteen bij de politie. Voor hulp kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week de DLM alarmcentrale bellen op 088-0404 500. Zij regelen het noodzakelijke zodat je weer de weg op kan met bijvoorbeeld vervangend vervoer.

Banden.

Goede banden zijn essentieel voor je veiligheid.
Voor optimale veiligheid zijn goede banden cruciaal. Het is daarom belangrijk dat je banden in topconditie zijn. Een goede bandenspanning is belangrijk. Het verbetert niet alleen je rijervaring, maar bespaart ook brandstof én het vermindert slijtage. Je kan op een simpele manier zelf de profieldiepte van je banden controleren, namelijk met een euromunt. Wanneer het gouden randje zichtbaar is, dan is het tijd voor een garagebezoek. In dit geval is er minder dan 3 mm profiel aanwezig.

Winterbanden.
Overweeg je winterbanden? Stem dit eerst af met je werkgever. De wagenparkbeheerder kan je vertellen of winterbanden ook onderdeel zijn van jouw leasecontract. Bij DLM bieden we ook aparte winterbandencontracten aan.

Maak hier eenvoudig én snel online een afspraak met onze partner Profile om je banden te wisselen.

Reparatie en onderhoud.

Onderhoud aan je auto.
Auto’s en onderhoud gaan hand in hand. Onderhoud is nu eenmaal essentieel. Auto’s geven tegenwoordig een seintje als het tijd is voor een check-up maar je hebt zelf vaak het beste zicht op wanneer je auto een beurt kan gebruiken. Check ook regelmatig het oliepeil, de koelvloeistof en de bandenspanning van de auto*. Dit helpt allemaal om je tevreden op de weg te houden.

*Heb jij de berijdersapp? Daar vind je een nieuwsbericht over hoe je de vloeistoffen van jouw auto kan bijvullen.

Is je auto aan een beurt toe?
Reparatie nodig? Geen probleem! Je kan, als het zover is, gewoon zelf een afspraak maken bij een officiële dealer van het merk van de auto. Dit kan bij iedere dealer bij jouw in de buurt. De auto hoeft daar niet persé vandaan te komen. De lokale autodealer regelt alles wat er verder bij komt kijken.

Schade.

Schade? Wij lossen het voor je op!
Niemand vindt het leuk om schade te rijden. Het kan de beste overkomen. Daarom is het goed om te weten wat je moet doen bij schade. Het is belangrijk om binnen 48 uur de schade schriftelijk bij ons te melden. Sommige verzekeraars accepteren geen schade meer ná deze termijn.

We stellen je graag op de hoogte van de te volgen procedures:

  •  Vul samen met de tegenpartij het Europees Schadeformulier in en onderteken het beiden;
  •  Vergeet de achterkant van het schadeformulier niet. En doe nooit toezeggingen aan de tegenpartij;
  •  Noteer de namen van eventuele getuigen. Medepassagiers zijn ook geldige getuigen;
  •  Neem indien mogelijk ook foto’s van de situatie en de schade;
  •  In sommige situaties is het noodzakelijk om direct aangifte te doen bij de politie, bijvoorbeeld bij diefstal;
  •  Stuur het Europees Schadeformulier per mail naar info@dlm.nl of per post
    naar DLM | Dé Lease Maatschappij, t.a.v. de afdeling After Sales. Het adres is
    Hoevestein 6, 4903 SC Oosterhout;
  •  Bel gerust naar +31 (0)162 76 07 60 als je er niet uitkomt, dan kunnen wij je helpen en snel anticiperen.
    Je kan ook de DLM alarmcentrale bellen op het nummer 088-0404 500.

Zodra je je schade hebt gemeld laten we je zo snel mogelijk weten waar je terecht kan voor herstel. Het door ons aangewezen schadeherstelbedrijf zorgt voor het ophalen, repareren en terugbrengen van je auto. Indien nodig kun je gebruikmaken van vervangend vervoer. De kosten voor de eerste 24 uur zijn voor de werkgever of berijder.

Telefonische hulpdienst.

Hulp bij pech en schade?
De DLM alarmcentrale staat klaar om je bij pech of schade te ondersteunen met als doel je snel weer op weg te helpen. Ze zorgen dat je veilig op je bestemming komt, regelen het weghalen van je auto van de pechlocatie, brengen je naar de reparateur en helpen bij taalbarrières in het buitenland.

Zowel in binnen- als buitenland kan je rekenen op een uitgebreid netwerk van betrouwbare partners, zoals pechhulp, bergers, verhuurbedrijven en taxibedrijven. Zij kunnen snel ingeschakeld worden. Dit zorgt ervoor dat we je altijd een geschikte oplossing bieden om je reis voort te zetten.

Bij problemen of schade is de DLM alarmcentrale bereikbaar op: 088-0404 500.

Vervangend vervoer.

Wordt jouw auto gerepareerd? Dan regelen wij vervangend vervoer.
De opties voor vervangend vervoer zijn vastgelegd in jouw leasecontract bij DLM. Voor specifieke mogelijkheden die voor jou gelden kun je het beste contact opnemen met jouw wagenparkbeheerder. Jouw wagenparkbeheerder kan je in detail informeren over wat wel en niet mogelijk is binnen je contract.

Zodra je op de hoogte bent van wat er mogelijk is, is het aan te raden om de reparateur tijdig te informeren. De reparateur kan dan snel contact met ons opnemen voor het regelen van vervangend vervoer. De kosten voor de eerste 24 uur zijn voor de werkgever of de berijder.

Tankpas van DLM.

Met de tankpas van DLM kan je naast tanken ook laden, parkeren en gebruik maken van de wasstraat. Deze activiteiten zijn namelijk niet ketengebonden en heeft een landelijke dekking. De tankpas registreert alles, geen gedoe meer met bonnetjes en geen kilometeradministratie. Alles wordt voor jou verwerkt! Zo blijf je administratief altijd op orde.

Wil je ook het gemak ervaren van onze tankpas?
Neem dan contact met ons op via info@dlm.nl of bel ons op
+31 (0)162 76 07 60.

Heb je al een tankpas? Dan is het van belang dat je het volgende bijhoudt:

  • Klopt het aantal liter dat je hebt getankt?
  • Heb je de kilometerstand genoteerd?
  • Heb je een vervangende auto? Zo ja, geef dit dan aan op de betaalterminal.

Vind hier de meest gestelde vragen over een tankpas.

Let op!
Tanken langs de snelwegen is vaak een stukje duurder. Probeer dit dus te vermijden. Daarmee bespaar je veel geld. Zo zijn we samen weer op de goede weg!

Verzekeringen.

De assuradeurs van DLM op scherp.
Is je auto via ons verzekerd? Dan zijn afhankelijk van de afspraken die jij of je werkgever met ons heeft gemaakt de onderstaande zaken verzekerd. Bekijk de specifieke verzekeringsdetails die voor jou gelden bij je wagenparkbeheerder.

  • WA
  • Casco
  • Ongevallenverzekering Inzittende
  • Schadeverzekering Inzittende
  • Aanhangwagens en caravans in gekoppelde staat zijn WA meeverzekerd.

Als je vragen hebt of hulp nodig hebt, aarzel niet om contact op te nemen.
DLM zet vol in op digitale innovatie en duurzaamheid. Wij willen onze klanten maximaal faciliteren en ontzorgen. Wil je gebruiken maken van de app maar heb je vragen?

Aarzel niet en neem contact met ons op. Wij helpen je graag verder!


Terug
naar
boven

×
Ben je berijder bij DLM en beschik je al over de berijdersapp?

Gemak, duidelijke informatie en persoonlijke benadering: dat mag je als berijder van een leaseauto bij ons iedere dag verwachten. Download onze app om ook mobiel verbonden te zijn.

Download met iOS
Download met Android